7 rad, jak začít cvičit a vytrvat

Sport / 7.3.2015

Je čas dát konec ohraným výmluvám ve stylu: „Začnu v pondělí“! Pojďte se s námi přesvědčit, že cvičení může být i zábavné. Stačí jen vědět, jak na to!

1. Parťák

Určitě znáte ve svém okolí někoho, kdo stejně jako vy touží po pevné a silné postavě, ale ne a ne se k tomu dokopat. Tak proč nespojit síly dohromady? Cvičení v páru je léty osvědčená a oblíbená metoda, při které se vám dostane společenského vyžití a zároveň uděláte něco pro své zdraví. Ve dvou už to nevzdáte, vzájemná podpora je nedocenitelná!

2. Padnoucí boty

Na některých věcech se nevyplatí šetřit a to platí dvojnásob u sportovních bot. Berte v potaz, že chodidla nesou celou váhu vašeho těla a ze zdravotního hlediska je opravdu důležité jim při cvičení dopřát stabilitu a komfort. Připočtěte zvýšený požitek z tréninku a máte jasno – padnoucí botky jsou základ!

Trénování s parťákem je polovina úspěchu! Zdroj: photl.com

Trénování s parťákem je polovina úspěchu! Zdroj: photl.com

Tip Generace 21: Jak správně vybrat běžeckou obuv? Čtěte zde!

3. Tréninková upomínka

Nenechávejte své oblečení a pomůcky na sport schované ve skříni; naopak se je snažte nastražit tak, abyste je měli co nejvíce na očích. Uvidíte, že budete mít časté nutkání si sportovní potřeby vyzkoušet, což podpoří vaší náladu a odhodlání cvičit.

4. Potravinové doplňky

Nebojte se sáhnout po sportovních doplňcích stravy, které umocní výsledek vašeho snažení. Uchovávejte tyto produkty na nápadných místech, abyste vždy, když je uvidíte, měli chuť na jejich konzumaci. Většina sportovních doplňků má jedno velké plus – nejvíce účinkují právě v kombinaci se sportem. Tento fakt vás nenásilným způsobem donutí si zacvičit.

5. Zapisujte

Vést si sportovní deník se může zdát jako zbytečná a zdržující záležitost, ale není tomu tak. Zapisování a poměřování nabytých pocitů, výsledků, cílů a odměn vás posune dál – přesvědčte se sami! Je jen na vás, jestli zvolíte elektronickou, nebo knižní formu.

Svůj tréninkový deník si můžete zdarma založit například zde!

6. Dobrá muzika

Skoro nikoho nebaví a nemotivuje tiché prostředí při jeho tréninku. Dovolte hudbě, aby udělala vaše cvičení zábavnější a nakopla vás k většímu snažení. Na nic nečekejte a pusťte se do sestavení vašeho tréninkového playlistu. Rychlá a tvrdší muzika vítána!

Vaše oblíbená hudba s vámi udělá divy! Zdroj: photl.com

Vaše oblíbená hudba s vámi udělá divy! Zdroj: photl.com

7. Obklopte se motivací

I zdánlivě bezvýznamné maličkosti jako projíždění motivačních webů, sledování sportovních videí a komunikace s osobami se stejným cílem vám pomohou to nevzdat.

Jste odhodláni započít svůj boj za lepší postavou? Případně znáte nějaké další tipy, jak vytrvat ve svém snažení? Zapojte se do diskuze, váš názor nás zajímá!

Zdroj perexové fotografie: foter.com, Keith Allison 

Martina Mikulášová

Martina Mikulášová

Studentka gymnázia, která se skoro pořád něčemu směje. Má ráda psaní a jednou by se jím chtěla živit. Mezi její další zájmy patří fitness, fotografování, lezení po skalách, orientační běh a konzumace jídla. Kontaktovat ji můžete na: martina.mikulasova@generace21.cz

Zanechte komentář