Nebojte se jízdy na rotopedu!

Sport / 9.1.2015

Je čas oprášit rotoped, který se může stát vaším skvělým pomocníkem při shazování povánočních kil!

Rádi byste zhubli, ale nemáte čas na dojíždění do fitness centra nebo vám vadí pozornost ostatních? Investujte jednou provždy do rotopedu! Nemusí se stát věšákem na oblečení, stačí jen vědět jak na to.

Pořizování rotopedu

Koupě rotopedu dnes není nijak drahá záležitost. Ceny se pohybují už od 1 500 korun a výše. Ne vždy sice platí, že čím dražší, tím lepší, nicméně pokud si potrpíte na luxusní a maximálně pohodlné věci, doporučujeme si na rotoped pár tisíc našetřit. V případě, že ani trochu netušíte, jaký z rotopedů by vám mohl vyhovovat nejvíce, požádejte o pomoc obsluhu v nějakém z větších obchodů se sportovními potřebami. Koupi rozhodně co nejvíce promyslete, abyste pak z jízdy na rotopedu nebyli spíše zklamaní.

Některé luxusnější rotopedy disponují elektronickým ovládáním. Zdroj: photl.com

Některé luxusnější rotopedy disponují elektronickým ovládáním. Zdroj: photl.com

Jak poznat vhodný rotoped?

Určitě by měl mít pohodlné sedlo, dále pak polohovatelná řídítka a sedlo, aby vás z jízdy nebolela záda a pokud možno i elektronický ukazatel tepu, spálených kalorií a ujetých metrů. Pokud jste robustnější postavy, doporučujeme se poohlédnout po rotopedu s větší nosností.

Zabavte se a jedeme!

Jak zajistit, abyste jízdu na rotopedu hned po prvním tréninku nevzdali? V první řadě je třeba si uvědomit, že se nemá cenu honit za svým cílem (např. zhubnout) co nejrychleji. Pusťte si hudbu nebo oblíbený pořad v televizi a pomalým tempem začněte šlapat. Každý začátek je těžký, ale vyplatí se to! V případě, že je vaším cílem zhubnout, doporučuje se jezdit s malou zátěží delší dobu, ze začátku například třicet minut. Postupně pak dobu jízdy můžete zvyšovat. Nezapomínejte, že pokud chcete pálit tuky, musíte svou tepovou frekvenci udržovat v aerobní zóně.  Jde li vám spíše o nabrání svalů, jezděte s velkou zátěží zhruba patnáct minut.

Je na vás, jestli se spokojíte s levnějším rotopedem (vlevo), zvolíte zlatý střed (uprostřed), nebo se rozhodnete investovat do dražšího rotopedu, který umocní váš požitek z jízdy (vpravo).  Zdroj: sportfitness1.cz

Intenzita tréninků

Toužíte-li vidět výsledky vaší snahy co nejdříve, zařaďte do svého denního plánu jízdu na rotopedu alespoň třikrát týdně, a to obden. Pamatujte však, že když budete cítit, že už opravdu nemůžete, nepřepínejte se. Hrozí vám minimálně nepříjemná bolest svalů. Snažte se naslouchat svému tělu, samo si řekne, kdy má energie nazbyt a kdy už byste měli polevit.

Zapisujte!

Pokud se bojíte, že v jízdě na rotopedu brzy polevíte, pořiďte si sportovní deník (dnes ho najdete už i on-line na některém z webů), kam si zapisujte, jak dlouho jste jezdili, jakou intenzitou a jaké byly vaše pocity při cvičení. A až budete chtít s tréninky seknout, svůj deník otevřete. Vidíte? Šlo to na začátku, půjde to i teď. Vzpomeňte si, proč jste začali. Byla by opravdu škoda toho teď nechat! V případě, že se výsledky stále nedostavují, zkuste se zamyslet, zdali nemůže být problém ve vašem jídelníčku. Ten je totiž při hubnutí ještě důležitější než samotné cvičení!

A co vy, už jste jízdu na rotopedu zkusili? Přijde vám možnost sportovat v pohodlí domova jako pozitivní faktor, nebo naopak raději zůstanete u fitka? Váš názor nás zajímá!

Zdroj perexové fotografie: photl.com

Martina Mikulášová

Martina Mikulášová

Studentka gymnázia, která se skoro pořád něčemu směje. Má ráda psaní a jednou by se jím chtěla živit. Mezi její další zájmy patří fitness, fotografování, lezení po skalách, orientační běh a konzumace jídla. Kontaktovat ji můžete na: martina.mikulasova@generace21.cz

Zanechte komentář